Sist revidert: 24. april 2025.
Kunden har tegnet en avtale med Blåis AS for vedlikehold av Craft CMS (eller WordPress) med tilhørende maler, serveroppsett og utvidelser. Løsningen som vedlikeholdes befinner seg på kundens eget webhotell/server. Leverandør av webhotell/server er ansvarlig for oppetid på sine tjenester, og daglig backup av løsningen. Kunden er selv ansvarlig for å gi Blåis AS nødvendig tilgang for å utføre sitt arbeid.
Kunden har selv avtale med leverandør av webhotell/server, og betaler for denne tjenesten direkte til valgt leverandør.
Avtalen gjelder for et år, og forhåndsfaktureres for 1 år av gangen. For standardavtale gjøres arbeidet kvartalsvis. For Premium-avtale gjøres arbeidet måntlig. For alle avtaler gjøres arbeidet fortløpende ved kjente sikkerhetsfeil eller annet som tilsier at arbeidet ikke skal vente til neste planlagte vedlikehold.
Avtalen fornyes automatisk hvis ikke annet er avtalt. Avtalen kan sies opp helt frem til forfallsdato på faktura for ny avtaleperiode.
Blåis kan når som helst si opp avtalen med umiddelbar virkning, dersom kunden selv endrer i maler, installerer nye tema, utvidelser og andre tredjeparts løsninger uten at dette på forhånd er avklart med Blåis.
Ved oppsigelse av avtale innenfor avtaleperioden refunderes ikke oppgraderinger som ikke er utført.
Øvrige gjeldende standardvilkår og databehandleravtale gjelder som tillegg til disse vilkårene.